perjantai 7. maaliskuuta 2014

*AarteenMetsästäjä mä oon...*

Yksi rakkaimmistani harrastuksistani korttien teon ohella on aarteiden metsästys
Ja mitä ne aarteet mulle sitten on, niin ne on vanhoja esineitä. Tykkään arabian vanhoista astioista ja vanhat peltipurkitkin kiehtoo kovasti. Huonekalutkin on ihania, mutta ne ei vaan oo sopineet meidän pikku asuntoon, ehkä joskus niitäkin. Ja yleensäkin vanhat tavarat ja niiden historia. 

Yksi mun suosikki telkku ohjelmista on Suomen huutokauppakeisari, aivan mahtava ohjelma. Ja ne uudet jaksot alko, onhan niitä odotettukin, kuin kuuta nousevaa. Vanhojakin katsoin uusintana. Ehkäpä meikäläinenkin eksyy kesällä kyseisen ohjelman huutokauppaan... 
Myös Aarteenetsijät ohjelma on seurantalistassa, mutta tämä ohjelma ei vedä vertoja huutokauppakeisarille... (keisarissa kun on hyvää huumoriakin...)
Foxilta alko Rojua, rojua ohjelma, joka on hiukan vastaavanlainen kuin antiikkia antiikkia, joka ykköseltä aikoinaan tuli, sitäkin on tullut seuratuksi. Vielä en ole kyseistä sarjaa katsonut, kun ihan hetken ekaa jaksoa, eli ne pitää netistä kattoa.

Onko siellä ruudun takana muita kyseisistä ohjelmista kiinnostuneita, tai yleensäkin vanhoista esineistä?
Entäpä kirpputorien, huutokauppojen, rompetorien kiertäjiä?

Mutta asiaan eli mun aarteet, jotka oon bongannut facebookin huutokaupasta/kirppikseltä. Tulivat eilen ja tänään!

Kanervan mallin mokkakupit. 60-70 luvun kupit, jotka on suunnitellut Göran Bäck. 
Nämä olivat ihastuttavan suloiset! Näin hinnan ja ajattelin heti et nää on mun, tarvin tai en niitä. Vielä googletin kuppien arvon ja se oli yhdestä kupista kaks kertaa niin paljon ku näistä yhteensä posteineen. Joten nehän oli ostettava. 
Myyjä kehu et ovat hyvänkuntoiset, että yhdessä pieni lohkeama... noh jooh... ajattelin et 3 hyvää kuitenkin, mutta kun sain nämä, niin kahdessa muussakin oli hiukan vikaa, mutta vain hiukan. 
Eli yksi näistä on vain täydellinen! Mutta en ole näitä myymässäkään eteenpäin... 
Näihin vois ehkä pääsiäisenä istuttaa raeruohoa! Kun ei mulla kerta näihin ole lautasia ja on tosiaan aikas pienet, joten eih mee mulla kahvin juomis käyttöön. :)


Kahvipurkit on Pauligin, varmaan yleisimmät purkit mitä onkaa!?!? Jotka tuovat jokaisella varmaan jonkin lapsuusmuiston? kuinka niissä oli tarra kyljessä ja siinä teksti mitä sisälsivät. :) Voiskohan nämä sisältää mulla sitten askartelukamaa!?!?
Ne on aivan ihanat ja oli hyvänkuntoisetkin, tosin hiukan ajan patinaa, pitääkin näkyä. Kuitenkin kyseessä 60-70 luvun purkit.
Aika edullisesti nämä sain...Nämä olivat hiukan äkkipistos huuto! Ja ne jopa jäivät mulle, maksoin vajaa 20e posteineen näistä, (posteihin uppos jokunen euro, ku meillä Suomessa on niin kalliit postikulut)
Näiden hinnat pyörivät siinä 10e nurkilla kappale mitä itse oon nähnyt.


Ja vielä yhen lempipuuhani kohde on sisustaminen ja bongasin sisustuslehtiä tarjoushinnoilla ärrällä käydessäni hakemassa pakettejani. 
Ja tuo meidän talo lehti lähti mukaan... pari muutakin siinä ois ollut, jotka oisin voinut ostaa. Mutta mulla vähä huono tapa, et selaan vain lehden ja sit se jää uudenveroiseksi kaappiin. Hamsteri kai niiden suhteen... :)
Tuo pientalo ja piha lehti odotti tänään postilaatikossa, joka on ilmaisjakelu! 
Et näihin pitää tutustua kun vain kerkiän. :) 

Nyt vain kahvipurkkeihin kahviböönat ja keittää kunnon pannukahvit ja kaataa mokkakuppiin kahvit ja alkaa selailemaan lehtiä... Tosin en tee näin, mut vois tehä. :D

Kävin samalla reissulla kaupassakin ja nämä tarttu mukaan. On taas siis täytetty askarteluvarastoakin. Paperinarua, pitsiä, timantteja ja kangasteippiä, tuo oli uusi juttu mulle... Ja tekstileimasin oli kirppis ostos, joka tuli tänään.

Ja se yksi pakettini oli Sinellin tilaus, joka sisälti niitä stansseja. :) (ja kaksipuoleisen teipin, sitä ku menee...ja sinellin ideakuvasto tuli mukana, ja hää sellainen, mulle joka haaveilee/on haaveillut omista häistä vuosia...)
Stansseja pääsenkin sitten huomenna testailee, kun saan laitteen siskoltani... ja katsotaan koska tulee tuotoksiani...

Mun aika on nyt parina päivänä mennyt vain korttien tekemiseen ja haasteiden osallistumiseen ja tähän blogiin, mitä en muuta kerkiä sit tekee kotona! 
Ja pitihän sitä jotain ruokaa ostaa, et pystyy noiden ohessa jotain syömäänkin, kun ei kerkiä ruokaakaan enää tekee 
Ostin sitten kalleimman ostamani salaatin, ehkei tarvi toista kertaa ostaa!?! 
Mutta oli pakko kokeilla paikallisen kaupan uutuus valikoimiin kuuluvaa salaattibuffettia, josta siis sai kerätä mitä haluaa...
Mä tykkään kyseisen kaupan lohisalaatista ja tähänkin sitä otin ja reilusti, ku kerranki ite sai sitä laittaa.. ku niiden oma sisältää aina niin salaattia paljon, lohta itsessään vähän, tässä voi olla toisin päin. :D Eli oiskohan tuo enemmänkin lohikippo. :D


Syöty on, toi salaattini oli hyvää. :P Ja huomisillekin jäi...

Pari korttiakin oon tehnyt, mut ne julkaisen myöhemmin täällä, ettei niiden saajat vain nää niitä!


4 kommenttia:

  1. aivan ihania noi vanhat kahvipurkit :)!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sitä ne todellakin on.
      Ja muutenkin tykkään peltirasioista, joita omistankin aikas monta, nuo vain on oikeastaan vanhoja, mitä ny omistan!

      Poista
  2. Noi kahvi purkit on niin <3 Itselläkin useampi sukulaisten nurkista pelastettu. Tosin eivät kuntonsa puolesta ole ollenkaan noin hyvässä kunnossa kuin tuo sinun löytämäsi.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ne on. :) Ja on kyllä todella hyvänkuntoiset...
      näkee niitä kovin ruostuneita, vaikka nekin on mukavia juurikin ruosteen takia...
      Mä en oo vielä nii pitkälle päässy et toisin oikein kovin ruostunutta sisälle... vaikka ihailen kovasti!

      Poista

Kiitos, kun jätit kommentin käynnistäsi! <3